بهترین روش های بسته بندی وسایل

Posted by tazminuser
Category:

یکی از بزرگترین مشکلات برای کسانی که در شرف جا به جایی هستند یا کسانی که قصد جابجایی دارند، فرآیند بسته بندی وسایل است. اگر اسباب و وسایل در حین حمل و نقل از مکانی به مکان دیگر به درستی بسته بندی نشوند، ممکن است آسیب ببیند، شکسته شوند و هزینه­ های زیادی را به همراه داشته باشند.

اگر روش­ های بسته­ بندی مناسب برای یک فرآیند جا به جایی بدون آسیب و دردسر اعمال نشود، متأسفانه ممکن است هنگام رسیدن به خانه جدید، ضرر و زیان بسیاری را تجربه کنید.

برای جلوگیری از چنین شرایطی، می­توانید از  تضمین بار کرج به عنوان یک شرکت باربری مدرن در طول کل مسیر جابجایی کمک بگیرید، از جمع آوری وسایل گرفته تا حمل و چیدمان در منزل جدید در کنار شما هستیم. با کمک ما اسباب کشی مطمن و راحتی را تجربه می­کنید.

بسته بندی وسایل

مزایای بسته ­بندی اصولی

بسته ­بندی اصولی مزایای بسیاری دارد که اصلی­ترین آن حفاظت از وسایل شما می­باشد. با بسته­بندی اصولی از آسیب به لوازم اساسی و ارزشمند خود جلوگیری می­کنید و در واقع بسته­ بندی اصولی وسایلتان یک نوع بیمه کردن آنها در مقابل آسیب احتمالی است. مزایای دیگر شامل جابجایی آسان و اصولی و جلوگیری از هدر رفتن زمان و انرژی شما می ­باشد. بسته­ بندی اسباب و لوازم همچنین از شلوغی و بی­ نظمی حین اسباب­ کشی جلوگیری می­کند و بعد از جابجایی نیز چیدمان دوباره را سریعتر و منظم­تر می­کند. بطور کلی ایمنی، سهولت و صرفه ­جویی در زمان و هزینه اصلی­ترین مزایای بسته ­بندی اصولی هستند.

نحوه بسته بندی انواع وسایل منزل

ممکن است در طول زندگی خود مجبور به تغییر محل زندگی و جابجایی باشید. بنابراین یا باید خودتان اصول بسته ­بندی را یاد بگیرید و یا اینکه اگر فرصت این کار را ندارید از یک شرکت مطمئن و متخصص در این زمینه کمک بگیرید

نحوه بسته بندی وسایل اهمیت زیادی دارد. با رعایت اصول بسته­ بندی دیگر نگران آسیب به اسباب و اساس و ایجاد هزینه­های ترمیم و خرید مجدد آنها نیستید. پس از سالها تجربه، ما به طور مداوم این را توصیه می­کنیم. اگر وقت و فرصت کافی دارید خودتان لباس‌ها، ظروف، کتاب‌ها و سایر اقلام کوچکتان را ببندید. اما اجازه دهید شرکت حمل و نقل اثاثیه و کالاهای بزرگ و اساسی را بسته ­بندی و جابجا کند.

در اینجا به نحوه بسته ­بندی انواع وسایل منزل در تضمین بار کرج می­پردازیم.

بسته بندی مبلمان

مواد مورد استفاده برای بسته ­بندی مبلمان عبارتند از:

  • نایلون­های بسته­بندی حباب دار
  • کیسه­های پلاستیکی
  • پوشش پلاستیکی
  • ورق­های مقوا راه راه
  • استایر و فوم

آماده کردن مبلمان برای جابجایی:

قبل از بسته بندی وسایل باید آن ها را به خوبی تمیز کرد تا هیچ گرد و غبار، پسماند یا مواردی از این قبیل روی آنها نباشد. دلیل این امر این است که رسوبات باقی مانده بر روی مبلمان ممکن است در هنگام حمل و نقل مبلمان را خراش داده یا به سطح آن آسیب برساند. علاوه بر این، خاک و گرد و غبار را به خانه جدید خود حمل نکنید. برداشتن کشوها مبلمان سنگین را سبک کرده و جابه‌جایی آن را آسان‌تر می‌کند. اگر یک مبلمان دارای قطعات جداشدنی باشد، جداسازی آنها فرآیند جابجایی را آسانتر و قابل اطمینان تر می­کند. به این ترتیب آسیب به اثاثیه در هنگام بارگیری در کامیون یا حمل آن به خانه جدید نیز به حداقل می­رسد.

بسته بندی مبلمان برای جابجایی راحت:

استفاده از نایلون حبابدار برای حمل مطمئن وسایل ظریف مانند مبلمان چوبی کارجابجایی را آسانتر می­کند.

ما برای صندلی­ ها از روکش­های پلاستیکی مخصوص صندلی­ ها و برای بسته ­بندی مبلمان آینه­ای یا شیشه­ دار از نایلون­ های حباب­دار استفاده می­کنیم.

بسته بندی یخچال

در حمل و نقل یخچال هم از نظر ابعاد و وزن و هم از نظر ویژگی خنک کنندگی آن باید دقت بیشتری داشته باشیم. حداقل یک روز قبل از جابجایی یخچال باید آن را از برق بکشید. ابتدا داخل یخچال را کاملا تمیز کنید. قفسه هایی که ممکن است در حین حمل و نقل بیفتند را بیرون آورید. ما آنها را جداگانه بسته­ بندی می­کنیم.

سپس با یک طناب نازک درها را ثابت می­کنیم. در غیر این صورت ممکن است درها باز شوند و در حین حمل و نقل آسیب ببینند.

در مرحله بعد یخچال را با نایلون حباب­دار بسته بندی می­کنیم. سپس با استفاده از چسب نواری از بالا، پایین و وسط بسته بندی را می­ چسبانیم. نهایتا یخچال شما برای حمل و نقل آماده می­ شود.

یخچال معمولا حدود 100 کیلوگرم وزن دارد. به همین دلیل یکی از سخت­ترین کالاها برای حمل است. ما برای حمل و بردن آن داخل وسیله حمل بار از ترالی استفاده می­کنیم. در جابجایی یخچال نیز باید بسیار مراقب باشید. به خصوص هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها، احتمال آسیب به آن زیاد است. ولی این کار به آسانی و کاملا ایمن توسط تیم جابجایی تضمین بار کرج صورت می­گیرد.

لباس شویی

در مورد جابجایی ماشین های لباسشویی و ظرفشویی، اگرچه وزن آنها به اندازه یخچال نیست، اما همچنان سنگین و حساس هستند و جابجایی آنها باید با مراقبت کامل صورت گیرد.

ماشین لباسشویی و ظرفشویی وسایلی هستند که با وارد کردن آب به داخلشان کار می­کنند. به همین دلیل قبل از شروع به حرکت، شیلنگ­های اتصال آب را جدا می­کنیم. سپس اگر هنوز آب داخل شیلنگ بود از خالی بودن کامل آن مطمئن می­شویم.

پس از این فرآیندها و بسته­بندی کامل این کالاها آماده جابجایی هستند. بهتر است این کالاها توسط شرکت حمل و نقل بسته بندی شود تا از هر گونه آسیب به آنها جلوگیری شود. با اینکار احتمال تجربه اتفاقات ناخوشایند در حین جابجایی بسیار کم است.

بسته بندی مواد غذایی

اگر مسیر جابجایی کوتاه باشد، می­توانید مواد غذایی فاسد شدنی را بسته بندی کنید. در غیر اینصورت توصیه نمی­کنیم که هیچ غذایی که ممکن است در حین حمل و نقل فاسد شود را همراه خود ببرید.

هر غذایی را که قرار است بسته­بندی کنید ابتدا در کیسه­ای  پلاستیکی قرار دهید، در کیسه را محکم ببندید، سپس آن را بپیچید و در بسته قرار دهید. روش دیگر این است که ظرف­های غذا را چندین بار با کاغذ بپیچید و سپس در یک جعبه قرار دهید.

برای مواد غذایی موجود در شیشه­ها یا بطری­ها  نیز ابتدا این مواد را به خوبی با کاغذ بپیچید و در یک جعبه بادوام و محکم قرار دهید.

هنگام بسته بندی مواد غذایی، استفاده از ظروف پلاستیکی درب دار به جای بسته­ها محافظت بیشتری را ایجاد می­کند. ظروف پلاستیکی را در صورت وجود به جای بسته ترجیح دهید.
اگر قصد حمل و نقل مواد غذایی منجمد را دارید، توصیه می­کنیم نظر خود را با شرکت حمل و نقل در میان بگذارید. در صورت وجود، این اقلام را می­توان در فریزر حمل کرد.

بسته بندی لباس

برای کسانی که می ­خواهند جا به جا شوند، شاید ساده ­ترین مرحله بسته ­بندی لباس باشد. بسیار سبک هستند، احتمال شکسته شدن ندارند و  می‌توان آن‌ها را به راحتی حمل کرد. اما این فرآیند بسته‌بندی نیز باید با دقت انجام شود تا از آسیب‌هایی مانند پارگی، جداسازی قطعات و آلودگی جلوگیری شود.

لباس­ هایی که مشکلی برای چروک شدن آنها وجود ندارد را می ­توان در کیسه­ های معمولی قرار داد و سپس بسته بندی کرد. لباس های ضخیم مانند کت و شلوار را می­ توان در کیسه­ های وکیوم قرار داد. با این کار حمل آن راحت­تر شده و فضای کمتری را اشغال می­ کند. برای لباس‌هایتان که نمی‌خواهید چروک شوند، می‌توانید جعبه‌هایی با چوب لباسی انتخاب کنید.

بسته بندی اصولی

 

Color Skin

Header Style

Nav Mode

Layout

Wide
Boxed