بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی

Posted by tazminuser
Category:

بسته بندی مواد غذایی به صورت اصولی در اسباب کشی

اسباب کشی به طور کلی امری کلافه کننده و پر زحمت است. بسته بندی و جابه جایی وسایل مختلف تکنیک‌های گوناگونی دارد. در این مقاله در مورد بسته بندی مواد غذایی مختلف صحبت می‌کنیم و تجهیزات لازم برای بسته بندی آن‌ها را معرفی می‌کنیم. مواد غذایی انواع گوناگون دارند. بعضی از مواد غذایی باید در فریزر و یخچال نگه داری شوند، بعضی به دور از رطوبت و بعضی دیگر در محیط خنک باشند. ما ابتدا لیستی از مواد و خوراکی‌های موجود تهیه می‌کنیم. سپس هر گروه از مواد غذایی را جداگانه بسته بندی می‌کنیم. برای حمل مواد کنسروی و شیشه‌ایی از جعبه و کارتن استفاده می‌کنیم. مواد یخ زده و فریز شده را در یخچال‌های سبک یاbox cool می‌ریزیم. سایر مواد مانند ادویه ها و یا غلات را نیز در زیپ کیپ قرار می‌دهیم. به این صورت تمام خوراکی‌ها را به طور بهداشتی و امن به مقصد حمل می کنیم.

استفاده از تجهیزات مناسب برای بسته بندی مواد غذایی

تجهیزاتی که برای حمل مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • نوار چسپ های پهن
  • کارتن و جعبه
  • Cool box
  • زیپ کیپ
  • کیسه‌های پلاستیکی

کارگران ما مواد غذایی خشک و تر را از هم تفکیک می‌کنند. مواد خشک درون زیپ کیپ و کیسه‌های پلاستیکی قرار می‌گیرند.مواد تر و یا فاسد شدنی را نیز به وسیله cool boxجا به جا می‌کنیم.

بسته بندی انواع مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی برای محافظت از محتویات در برابر آلودگی و آسیب ضروری است. وسایل مختلفی برای این نوع بسته بندی موجود است. کارگران می‌دانند که هر کدام از مواد غذایی لازم است جداگانه در بسته بندی مناسبی قرار بگیرند. بسته بندی آسپتیک از مخلوط کاغذ و آلومینیوم با لایه ای از پلی اتیلن ساخته شده است و از آن برای غذاهایی استفاده می شود که باید استریل بمانند. همچنین کیسه‌های مخصوص که از مواد نازک و معمولاً پلاستیکی ساخته می شوند نیز برای بسته بندی مواردی مانند تنقلات ومیوه ها و سبزیجات مناسب هستند.

بسته بندی مواد غذایی یخ زده

ما مواد غذایی را برای جلوگیری از فساد آن‌ها یخ زده می‌کنیم. بنابراین باید بسته بندی این گونه اقلام حین اسباب کشی باید به گونه‌ایی باشد که از فساد دور بمانند. به این منظور ورق‌های الومینیومی، شیشه و کیسه‌های فریزر مناسب هستند. مواد غذایی را درون این بسته بندی‌ها قرار می دهیم و سپس در یخچال‌های سیار حمل می کنیم. در ماشین‌های حمل بار قسمتی به این منظور طراحی و تعبیه کرده ایم تا در طول جا به جایی مواد غذایی از فساد در امان باشند.

بسته بندی مواد غذایی کنسرو شده

بسته بندی کنسروها کار راحت و بدون زحمتی به نظر می‌رسد چراکه این مواد در ظرف آلومینیومی خود از فساد و آلودگی در امان اند و امکان ریختن آنها نیز وجود ندارد. کنسروهای پخته شده را بهتر است میل کنید و یا در یخچال سیار قرار دهید.کنسروهای پخته نشده را به راحتی درون کارتون و یا جعبه بچینید و از از فکر آسیب دیدن مواد آسوده باشید.

بسته بندی مواد غذایی خشک

کارگران ما مواد غذایی خشک مانند ادویه ها، غلات، پاستا، حبوبات و… را در کیسه یا ظرف های پلاستیکی مانند زیپ کیپ که به آسانی بسته می‌شوند و از مواد غذایی محافظت خوبی به عمل می‌آورند، قرار می‌دهند و سپس درون جعبه قرار می‌دهند. ما این مواد را به دور از رطوبت و در مکانی خشک به مقصد می‌رسانیم.

برچسب زدن بسته های مواد غذایی

کارگران ما پس از تهیه لیست تمام مواد غذایی، آن ها را دسته بندی و از هم تفکیک می‌کنند. مواد غذایی خشک، کنسرو شده، یخ زده و … را هر کدام در دسته های جداگانه و مشخصی قرار می دهیم و بر روی جعبه‌های مربوط به هر کدام برچسپ می‌زنیم. این کار از آشفتگی جلو گیری می‌کند و نظم و دقت را در امر جا به جایی افزایش می‌دهد.

جا به جایی مواد غذایی زمان اسباب کشی

جا به جایی و بسته بندی مواد خوراکی زمان اسباب کشی، امری به نسبت آسان است و کارگران ورزیده ما آن را در کمال دقت انجام می‌دهند. کارتن ها معمولا سبک هستند و لازم نیست از تسمه یا سبدهای چرخ دار برای حمل آن ها استفاده کنیم. درون کامیون نیز این وسایل را محکم می‌کنیم و به این روش از ریختن مواد خوراکی و یا برخورد جعبه ها با بدنه ماشین جلوگیری می‌کنیم.

Color Skin

Header Style

Nav Mode

Layout

Wide
Boxed